عرفت ما تسببه الكلمة المسيئة من اضرار فى الناس و في الانسان نفسه ، و عرفت فعل القوة التى تسببها الكلمة الطيبة المشجعة فى قلوب المحتاجين اليها..
عرفت حقاً يارب انه بكلامنا ندان، وبكلامنا نتبرر..
فاعطينى يارب ان اتوب عن كل لفظ خارج، وكل كلمة مهينة،
وكل عبارة غير مهذبة ..توبنى يارب عن الأحاديث و الكلام الذى خرج منى فى لحظات سقوط و عثرة وامحها لى من الوجود كله ..و ذكرنى كل يوم بكلمة طيبة ازرعها في قلب انسان واحد على الاقل.
❈القمص يوسف أسعد❈



